• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 8 مهر 1397
کد مطلب : 32306
+
-

نصب سیستم تصفیه پساب  برای پرمصرف‌ها

گفت‌وگو با رئیس اتاق اصناف استان


باران پناهی| البرز-خبرنگار:

کمبود آب، برنامه‌ریزی دقیق برای مصرف آب را الزامی‌می‌کند. از این رو علاوه بر مردم، اصناف و واحدهای صنعتی نیز موظف به صرفه‌جویی در این زمینه هستند. برای اطلاع بیشتر با «حمید کریمی»، رئیس اتاق اصناف البرز، به گفت‌وگو پرداختیم.

صرفه‌جویی در مصرف آب برای واحدهای صنفی باید به چه شکل صورت گیرد؟

برخی واحدهای صنفی مانند رستوران، مطبخ، کارواش، قالیشویی و نمایشگاه‌های اتومبیل که استفاده از آب در آنها ضروری است، می‌توانند با به‌کارگیری تجهیزات تصفیه آب در کاهش مصرف آن نقش موثری داشته باشند.

کارواش یکی از اصناف پرمصرف آب محسوب می‌شود، در این زمینه چه تدبیری اندیشیده شده است؟

اکنون با همکاری حفاظت محیط ‌زیست کرج، تمام کارواش‌ها و قالیشویی‌ها موظف به نصب سیستم تصفیه پساب می‌شوند که از مزایای این طرح کنترل مصرف آب در این صنف‌هاست. برای اجرای این طرح در کارواش‌های استان، در هماهنگی‌هایی با فرمانداری شهر کرج، بنا شد با تعلق گرفتن وام بانکی، واحدهای فوق برای نصب این سیستم تشویق  شوند
.
در مورد قالیشویی‌ها چه برنامه‌ای دارید؟

درصدد هستیم که این طرح در قالیشویی‌های کرج نیز اجرا شود.

چه میزان آب در کارواش‌ها به هدر می‌رود و نصب سیستم تصفیه آب چه تاثیری خواهد داشت؟

آب مصرفی هر واحد صنفی کارواش تقریبا 5 هزار لیتر در روز است که با استفاده از سیستم تصفیه آب در این واحدها 950 لیتر از هر هزار لیتر آب مصرفی تصفیه می‌شود و تنها 50 لیتر هدر می‌رود و بقیه به چرخه استفاده بازمی‌گردد که باعث صرفه‌جویی بزرگی در مصرف آب اینگونه واحدهاست.

آیا این امر در سایر استان‌ها نیز اجرایی شده است؟

کرج یکی از اولین شهرهایی است که اقدام به تجهیز واحدهای صنفی به سیستم تصفیه آب کرده است؛ بنابراین در تلاش هستیم که برای صدور جواز اینگونه واحدها شرط داشتن سیستم تصفیه را اجباری کنیم که سعی می‌شود با معافیت عوارض شغلی و وام و ...، این اصناف را تشویق به استفاده از این سیستم کنیم؛ همچنین بعد از نصب و راه‌اندازی این سیستم، به صورت مداوم به عملکرد آن نظارت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید